8 d ’ n hadee j er Wat leveren al die activiteiten jou op? “Goede contacten en veel plezier. Leuke omgang met mensen, je hebt met iedereen te maken. Niet iedereen denkt hetzelfde, dus je krijgt verschillende invalshoeken. Je bent je meer bewust van hoe mensen zich presenteren en van gevoelens. Vroeger ging je overal naar binnen en je gaf je mening. Nu denk ik vaker ’zo kan het ook’. Er zijn veel verenigingen in Heeswijk-Dinther, waar veel vrijwilligers voor nodig zijn. Daar denken veel mensen niet bij na, maar het is toch nodig om het voor iedereen leuk en betaalbaar te houden.” En er moet ook nog gewerkt worden… “In het dagelijks leven ben ik Baktechnisch adviseur bij Puratos in Zevenbergen. Ik wilde vroeger kok worden, maar tijdens de opleiding heb ik de keuze gemaakt voor brood en banket. Van LBO door naar MBO heb ik de bakkersopleiding versneld doorlopen en daarna ben ik de HBO-lerarenopleiding gaan doen voor leraar brood en banket. Het lerarenstuk was hartstikke leuk, maar in die tijd was het last-in-firstout. Ik kon 10 uur lesgeven in Roermond, had net een huis in HaDee en moest er dan toch andere dingen bij zoeken. Van daaruit ben ik in een industriële bakkerij terecht gekomen als productiechef. Maar mijn hart lag toch meer bij productontwikkeling. In ’99 ben ik daarom geswitcht naar een nieuw op te richten bakkerijconcern van familiebedrijven, die samen gingen tot Bakkersland. Daar zat ik in Tilburg om productielijnen op te zetten en operators te begeleiden. En tussendoor deed ik aan productontwikkeling voor klanten. Na 12 jaar ben ik naar een grondstoffenfabrikant gegaan en daar werk ik nog. Puratos is een Belgisch familiebedrijf met vestigingen in 68 landen en de producten zijn beschikbaar in meer dan 100 landen. Wij maken ingrediënten voor brood- en banketbakkers, chocolatiers en cateringbedrijven. Ik werk voor de Nederlandse vestiging, voor de Nederlandse markt en bedenk applicaties voor industriële bakkerijen: analyses maken, processen en grondstoffen samenstellen voor een goed resultaat. Mijn klanten leveren aan de grote supermarkten. Als zij iets nieuws willen of er moeten meer vezels in ofzo, dan gaan wij iets bedenken dat aansluit bij hun marketingconcept. Denk hierbij niet alleen aan brood, maar ook aan losse broodjes, pita-broodjes, croissantjes, ready-to-bake. Eigenlijk alles op gebied van brood en banket.”
RkJQdWJsaXNoZXIy MjU2Mzc=