d'n HaDeejer september 2021
d’n HaDeejer - 31 ‘Sinterklaas en de giga pakketstress’ Manon maakt van spannende verhalen een interactieve voorstelling VERMAKEN Opgegroeid in de Proatstal, leert Manon (47) al vroeg het klappen van de zweep in de horeca, waar het draait om gastvrijheid en mensen vermaken. In 2011 besluit ze samen met haar man Jeroen op locatie te gaan werken met de spelshow ‘Ik Hou Van Brabant’. Dit slaat aan en ze treden overal op: bij mensen thuis, in koeienstallen en in de horeca. Intussen bedenken ze nieuwe concepten, vandaar dat ze sinds 2018 onder de naam Pop-Up Uitjes verder gaan. Ook schrijven ze elk jaar een sinterklaasver- haal. SPANNEND Enthousiast licht Manon een tipje van de sluier op: “Nieuwe concepten bedenken is echt super gaaf! In mei/ juni ben ik begonnen met het bedenken van een sin- terklaasshow, waarvan zowel kinderen als hun ouders en opa’s en oma’s kunnen genieten Het is een magisch, smeuïg verhaal geworden over pakketstress. Door het spannend, komisch en interactief te maken, worden de kinderen het verhaal in gezogen en komen ze in bewe- ging. Dit jaar hebben de pieten een nieuwe werkwijze bedacht, maar de vraag is, of het gaat lukken om Sinter- klaas te overtuigen… Voor het eerst gaan we dit jaar ook het theater in, op 28 november bij Nesterlé in Nistelrode. Ik zie ernaar uit, want de beleving van de kinderen is dan op hun snoetjes af te lezen! Dat is het mooiste wat er is: mensen blij maken.” Tekst Anja Bekkers Fotografie Sanne van Rozendaal Vormgeving Juul van den Heuvel ’t Zit in de genen: op het moment dat ik in de tuin van Manon en Jeroen van Schijndel aan de koffie zit, zijn de dochters aan de slag om er een mini Paaspop terrein van te maken inclusief kleurrijke wegwijzers, lampjes en kampeerterrein. Intussen is de familie druk aan de slag met de vernieuwbouw van het huis: kortom volop bedrijvigheid aan de Dieppoel. PRIKKELEN “We doen de productie zelf, zowel voor als achter de schermen. “Jeroen is creatief en regelt de techniek, ik ben van de organisa- tie, planning, bedenk de concepten en heb contact met klan- ten. Om de nieuwsgierigheid te prikkelen vóór de voorstelling, hebben we in Spanje een filmpje opgenomen. Dat hebben we geleerd in de coronatijd: toen moest alles online en hebben we flink geïnvesteerd, zodat onze spelshows digitaal net zo profes- sioneel zijn geworden als de live optredens. En mensen thuis op hun eigen computer heerlijk kunnen ontspannen, er even uit zijn. Je bouwt ervaring op en speelt in op de reacties ter plekke. Zo zie je maar: van een show, komt een show.”
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MjU2Mzc=