Samen van provinciale weg naar dorpsstraat Terugblik ontwerpfase De ‘Slinger’ is een bajonet-aansluiting, gevormd door Hoofdstraat, Mgr. Van Oorschotstraat en de Abdijstraat. De ‘bajonet’ wordt gevormd door de dubbele T-splitsing. Deze wordt als verkeersonveilig en complex ervaren, en is met ruim 7.000 motorvoertuigen per dag het drukste stukje van de Traverse. De Hoofdstraat wordt via de aanliggende zijwegen als het ware met een slingerbeweging belast door de hoeveelheid verkeer dat een doorgaand karakter heeft. Aan deze situatie is tijdens de ontwerpfase extra aandacht besteed. In gesprek Samen met omwonenden, Actief Burgerschap en transportbedrijven zijn we het gesprek aangegaan en hebben we gekeken naar allerlei mogelijkheden om de Slinger veiliger en overzichtelijker te maken. • Voorrang Hoofdstraat Vanuit de transportbedrijven is de wens naar boven gekomen om voorrang te verlenen aan het verkeer op de Hoofdstraat. Dit om drie redenen: 1. Rustiger gedrag chauffeurs 2. Een overzichtelijke verkeerssituatie voor iedereen 3. Minder ophoping op de Hoofdstraat, de oude traverse. Dit werd met name geadviseerd door de transportbedrijven. Bij een verplichting om voorrang te geven aan verkeer op de Traverse, wordt er rustiger opgereden door chauffeurs. Dit levert beter overzicht van de verkeerssituatie voor iedereen, minder ophoping van verkeer. Inmiddels is er weer een fase afgerond: fase 2. Dit wil zeggen dat we in april de komgrens tot en met de Slinger hebben opengesteld voor verkeer. Sindsdien hebben wij veel reacties ontvangen waaronder onduidelijkheid over de markering of de bebording. In deze nieuwsbrief willen we ingaan op deze geluiden. We blikken terug op de ontwerpfase en de ideeën van aanwonenden en betrokken ondernemers. Daarnaast blikken we vooruit, en nemen we u mee naar de volgende fase: fase 3. Traverse Heeswijk-Dinther Nieuwsbrief zomer 2022 Luchtfoto Slinger
RkJQdWJsaXNoZXIy MjU2Mzc=