d’n HaDeejer - 15 het uitvoeren ervan. Af en toe is het wachten op onderdelen. Soms is het 5 minuten werk en anderhalf uur koffiedrinken. De ene keer worden er wel vier klussen afgerond binnen twee uur en een andere keer duurt het langer. Nog niet voor alles is er expertise in huis, een klokkenmaker hebben we bijvoorbeeld niet in onze groep zitten. ‘Nee verkopen’ gebeurt incidenteel, eventueel wordt er doorverwezen naar andere personen buiten de klusdienst. We hebben al veel positieve reacties ontvangen.” Coördinator en klusser Henk Schakenraad is op bezoek bij Luus van de Ven. Vooraf heeft hij al telefonisch contact gehad. Het euvel is een lekkende mengkraan in de keuken, deze lekt bij het warm water tappen. Hij heeft het al snel gezien. Er moet een nieuwe cartouche besteld worden, oftewel het binnenwerk van de kraan is versleten. Henk: “Een complete kraan vervangen doen we dan weer niet: we nemen geen werk uit handen van aannemers of ZZP’ers. Soms moeten we ook ‘nee’ verkopen, wij komen bijvoorbeeld niet voor structureel onderhoud van een ketel. Wel om de temperatuur van de ketel lager te zetten. Samen met alle vrijwilligers is het nog zoeken, wat wel en niet op te lossen. Maar daar komen we altijd wel uit.” Het is druk bij Riek Korsten in huis. Ook de thuishulp is namelijk aanwezig. Riek loopt even rond met Mari om de ‘taakjes’ te laten zien. Het zijn er vier. “Ik ben er zelf mee bezig geweest maar het lukte niet.” In een mum van tijd heeft Mari van der Sangen een nieuwe haak aangebracht bij het slaapkamerraam, de knoppen van een kastje weer vastgezet en de nieuwe bezem en mosverwijderaar voorzien van een steel die nooit meer loslaat. Riek is er blij mee, net als haar hondje, dat niet begreep wat al die mensen kwamen doen. Dus voor alle senioren van HDL: Klus melden bij voorkeur via mail klusdienst.hdl@gmail.com of bellen naar 06-162 880 65 tussen 09.00 en 16.00 uur. ‘Ruim twintig vrijwilligers, ieder met hun eigen expertise staan klaar’
RkJQdWJsaXNoZXIy MjU2Mzc=